Aktienoptionen Kleidung


17 Apparel Footwear Aktien für Ihr Stock Portfolio zu betrachten NEW YORK (TheStreet) - mit so vielen verschiedenen Optionen haben Investoren oft eine schwierige Zeit entscheiden, wo sie ihr Geld. TheStreet versucht, die Fülle der verfügbaren Informationen auszuloten und sie unseren Lesern in einer Weise zu präsentieren, die ihnen hilft, kluge Investitionsentscheidungen zu bilden. Ob Sie ein einzelner Investor oder Arbeit mit einem Finanzberater sind, hoffen wir, den Investitionsprozess für Sie zu vereinfachen und Informationen zu präsentieren, der benutzerfreundlich ist. Die globale Bekleidungs - und Schuhindustrie bleibt im Wachstumsmodus und erhöht die geschätzten 5 im Jahr 2013 trotz übermäßiger Diskontierung und einer Verlangsamung in China, so die Forschung von Euromonitor International. China ist ein Schlüsselmarkt und bis 2017 wird erwartet, dass für 50 des absoluten Wachstums verantwortlich, sagte Euromonitor International. In-Demand-Marken in China gehören Uniqlo. Gap (GPS) und HampM. Die Firma hinzugefügt. Was folgt, sind 17 der größten börsennotierten Bekleidungs - und Schuhindustrie-Aktien, die von unserem eigenen quantitativen Rankingsystem bei TheStreetRatings bewertet werden. Beachten Sie, dass sich diese Bewertungen jederzeit ändern können. Wenn Sie Zugang zu Realtime-Ratings dieser Aktien wünschen, können Sie TheStreet Quant Ratings abonnieren. Lululemon athletica entwirft, produziert und vertreibt athletische Bekleidung und Accessoires für Frauen, Männer und junge Frauen. Die companys Linie des Kleides schließt Eignunghosen, Kurzschlüsse, Oberseiten und Jacken für gesunde Lebensstil-Tätigkeiten, wie Yoga, Laufen und allgemeine Eignung ein. Seine Fitness-Zubehör wie Taschen, Socken, Unterwäsche, Yogamatten und Wasserflaschen. Das Unternehmen vertreibt seine Produkte über unternehmenseigene und betriebene Einzelhandelsgeschäfte, E-Commerce-Websites und ein Großhandelsnetzwerk, das Yogastudios und Gesundheitsclubs umfasst. Seit dem 2. Februar 2014 betreibt sie 254 Filialen in den USA, Australien und Neuseeland unter den Handelsnamen lululemon athletica und ivivva athletica. Das Unternehmen wurde 1998 gegründet und hat seinen Sitz in Vancouver, Kanada. Das Team von TheStreet Ratings bewertet LULULEMON ATHLETICA INC als Hold mit einem Rating von C. TheStreet Ratings Team hat dies zu ihrer Empfehlung zu sagen: Wir bewerten LULULEMON ATHLETICA INC (LULU) a HOLD. Die primären Faktoren, die unsere Bewertung beeinflusst haben, sind gemischt. Einige zeigen Stärke, einige zeigen Schwächen, mit wenig Beweisen, um die Erwartung einer positiven oder negativen Leistung für diese Aktie relativ zu den meisten anderen Aktien zu rechtfertigen. Die Stärken des Unternehmens sind in zahlreichen Bereichen zu sehen, wie zum Beispiel dem Umsatzwachstum, der weitgehend soliden Finanzlage mit angemessenen Schuldenständen durch die meisten Maßnahmen und einem guten Cashflow aus dem operativen Geschäft. Als Gegenleistung zu diesen Stärken finden wir aber auch Schwächen, einschließlich des sich verschlechternden Nettoeinkommens, der enttäuschenden Eigenkapitalrendite und einer insgesamt enttäuschenden Performance im Aktienbestand. Sie können die vollständige Analyse aus dem Bericht hier ansehen: LULU Ratings ReportTo Abbildung, wie viel Sie für Eigentum, das Sie bezahlen können abziehen, müssen Sie zunächst bestimmen, ihre fairen Marktwert am Tag des Beitrages. Fairer Marktwert. Fair Market Value (FMV) ist der Preis, dass Eigentum würde für auf dem freien Markt zu verkaufen. Es handelt sich um den Preis, der zwischen einem bereitwilligen Käufer und einem willigen Verkäufer vereinbart wird, ohne dass er verpflichtet ist, zu handeln, und beide über angemessene Kenntnisse der relevanten Tatsachen verfügen. Wenn Sie eine Beschränkung der Nutzung von Eigentum, das Sie spenden, setzen, muss die FMV diese Einschränkung wiedergeben. Wenn Sie der Heilsarmee gebrauchte Kleidung geben, wäre das FMV der Preis, den typische Käufer tatsächlich für Kleidung dieses Alters, Zustand, Stil und Verwendung bezahlen. Normalerweise sind solche Gegenstände wert viel weniger als das, was Sie für sie bezahlt. Wenn Sie Grundstücke spenden und deren Nutzung zu landwirtschaftlichen Zwecken einschränken, müssen Sie das Land zu seinem Wert für landwirtschaftliche Zwecke bewerten, auch wenn es ein höheres FMV haben würde, wenn es nicht beschränkt wäre. Faktoren. Bei der Ermittlung und Unterstützung der Bewertung von Immobilien sind alle Wertfaktoren relevant und müssen berücksichtigt werden. Dazu gehören: Die Kosten oder den Verkaufspreis der Position, der Verkauf von vergleichbaren Eigenschaften, Ersatzkosten und Meinungen von Experten. Diese Faktoren werden später diskutiert. Siehe auch Tabelle 1 für eine Zusammenfassung der Fragen zu fragen, wie Sie jeden Faktor zu betrachten. Datum des Beitrages. Gewöhnlich ist der Tag der Einzahlung der Tag, an dem die Übertragung der Immobilie erfolgt. Stock. Wenn Sie eine ordnungsgemäß gebilligte Bestandsbescheinigung an eine qualifizierte Organisation oder einen Beauftragten der Organisation ausstellen, ist der Tag der Lieferung der Liefertermin. Wenn das Zertifikat per E-Mail verschickt und empfangen wird, ist es das Datum der Zusendung. Wenn Sie das Zertifikat an eine Bank oder einen Broker ausstellen, die als Ihr Vertreter oder an die ausgebende Aktiengesellschaft oder deren Bevollmächtigter zur Überführung in den Namen der Organisation fungiert, ist der Tag des Beitrages das Datum, an dem die Aktie auf die Bücher der Gesellschaft übertragen wird . Einstellungen. Wenn Sie einer qualifizierten Organisation die Möglichkeit geben, eine Immobilie zu erwerben, haben Sie keinen wohltätigen Beitrag geleistet, bis die Organisation die Option ausübt. Die Höhe des Beitrags ist der FMV der Immobilie am Tag der Ausübung der Option abzüglich des Ausübungspreises. Sie gewähren einer lokalen Universität, die eine qualifizierte Organisation ist, die Möglichkeit, eine Immobilie zu erwerben. Unter der Option kann die Universität die Immobilie jederzeit während eines Zeitraums von 2 Jahren für 40.000 kaufen. Die FMV des Eigentums am Tag der Gewährung der Option beträgt 50.000. Im folgenden Steuerjahr übt die Universität die Option aus. Die FMV des Eigentums am Tag der Ausübung der Option beträgt 55.000. Daher haben Sie im Steuerjahr, in dem die Option ausgeübt wird, einen karitativen Beitrag von 15.000 (55.000, der FMV, abzüglich 40.000, dem Ausübungspreis) geleistet. Bestimmung des Marktwertes Die Bestimmung des Wertes der gespendeten Immobilie wäre eine einfache Angelegenheit, wenn man sich nur auf feste Formeln, Regeln oder Methoden verlassen könnte. Normalerweise ist es nicht so einfach. Die Verwendung solcher Formeln usw. führt selten zu einer akzeptablen Bestimmung von FMV. Es gibt keine Formel, die immer bei der Bestimmung des Wertes der Eigenschaft gilt. Dies ist nicht zu sagen, dass eine Bewertung nur Rätselraten ist. Sie müssen alle Tatsachen und Umstände berücksichtigen, die mit dem Eigentum verbunden sind, wie seine Erwünschtheit, Gebrauch und Knappheit. Zum Beispiel sollten gespendet Möbel nicht zu einem bestimmten festen Satz wie 15 der Kosten für neue Ersatz Möbel bewertet werden. Wenn das Möbel beigetragen wird, kann es von der Art oder in schlechtem Zustand sein und hat daher wenig oder keinen Marktwert. Andererseits kann es eine Antike sein, deren Wert nicht durch eine beliebige Formel bestimmt werden konnte. Kosten oder Verkaufspreis der gespendeten Immobilie Die Kosten der Immobilie zu Ihnen oder der tatsächliche Verkaufspreis, den die qualifizierte Organisation erhalten hat, können der beste Hinweis auf ihre FMV sein. Da sich die Bedingungen auf dem Markt jedoch ändern, können die Kosten oder der Verkaufspreis der Immobilien weniger Gewicht haben, wenn die Immobilie nicht vernünftigerweise nahe am Datum des Beitrags gekauft oder verkauft wurde. Der Anschaffungs - oder Verkaufspreis ist ein guter Indikator für den Wert der Immobilien, wenn: Der Kauf oder Verkauf erfolgte in der Nähe des Bewertungstages auf einem offenen Markt, Der Kauf oder Verkauf lag bei 8220, 8221 Der Käufer und Verkäufer wussten alle relevanten Informationen Fakten, Der Käufer und Verkäufer nicht zu handeln, und der Markt nicht zwischen dem Datum des Kaufs oder Verkaufs und der Bewertung Datum zu ändern. Tom Morgan, der kein Händler in Edelsteinen ist, kaufte ein Sortiment von Edelsteinen für 5.000 von einem Promoter. Der Veranstalter behauptete, dass der Preis 8220 Großhandel 8221 war, obwohl er und andere Händler ähnliche Verkäufe zu ähnlichen Preisen zu anderen Personen, die nicht Händler waren. Der Promoter sagte, dass, wenn Tom die Edelsteine ​​für mehr als 1 Jahr gehalten und dann gab sie wohltätige Zwecke, Tom könnte eine karitative Abzug von 15.000 behaupten, die nach Angaben der Veranstalter, wäre der Wert der Edelsteine ​​zum Zeitpunkt der Beitrag. Tom gab die Edelsteine ​​einer qualifizierten Wohltätigkeit 13 Monate nach dem Kauf sie. Der Verkaufspreis für diese Edelsteine ​​hatte sich nicht geändert vom Kaufdatum bis zu dem Tag, an dem er sie für wohltätige Zwecke spendete. Der beste Beweis für FMV hängt von tatsächlichen Transaktionen und nicht von einer künstlichen Schätzung ab. Die 5.000 geladenen Tom und andere ist daher der beste Beweis für die maximale FMV der Edelsteine. Bedingungen des Kaufs oder Verkaufs. Die Bedingungen des Kaufs oder Verkaufs sollten bei der Bestimmung der FMV berücksichtigt werden, wenn sie den Preis beeinflusst haben. Diese Begriffe umfassen etwaige Einschränkungen, Vereinbarungen oder Vereinbarungen, die die Nutzung oder Veräußerung der Immobilie einschränken. Zunahme oder Abnahme des Wertes. Es sei denn, Sie können zeigen, dass es ungewöhnliche Umstände gab, wird davon ausgegangen, dass die Erhöhung oder Verringerung des Wertes Ihrer gespendeten Immobilie von Ihren Kosten zu einem vernünftigen Preis gewesen ist. Für zeitliche Anpassungen kann ein Gutachter veröffentlichte Preisindizes für Informationen über allgemeine Preisentwicklungen, Baukosten, Rohstoffkosten, Wertpapiere und Kunstwerke, die bei einer Auktion unter marktüblichen Verkäufen verkauft werden, berücksichtigen. Bill Brown kaufte ein Gemälde für 10.000. Dreizehn Monate später schenkte er ihm ein Kunstmuseum und behauptete einen wohltätigen Abzug von 15.000 auf seine Steuererklärung. Die Beurteilung des Gemäldes sollte Angaben enthalten, die zeigen, dass es ungewöhnliche Umstände gab, die eine Erhöhung des Wertes für die 13 Monate Rechnung rechtfertigen, die das Eigentum hielt. Arms-Länge Angebot. Ein Arrangement-Angebot zum Kauf der Immobilie in der Nähe des Bewertungstages kann dazu beitragen, seinen Wert zu beweisen, wenn die Person, die das Angebot macht, bereit und in der Lage war, die Transaktion abzuschließen. Um sich auf ein Angebot zu verlassen, sollten Sie in der Lage sein, den Nachweis des Angebots und den zu zahlenden Betrag zu zeigen. Angebote, zum des Eigentums außer dem gespendeten Einzelteil zu kaufen helfen, den Wert zu bestimmen, wenn das andere Eigentum vernünftigerweise der gespendeten Eigenschaft ähnlich ist. Verkäufe vergleichbarer Immobilien Die Verkaufspreise von Immobilien, die der gespendeten Immobilie ähnlich sind, sind oft bei der Ermittlung des FMV von Bedeutung. Das Gewicht, das jedem Verkauf gegeben wird, hängt von den folgenden ab. Der Grad der Ähnlichkeit zwischen dem verkauften und dem gespendeten Grundstück. Die Zeit der Verkauf8212whether es war nah an dem Bewertungdatum. Die Umstände des Verkaufs8212whether es war auf Arm-Länge mit einem sachkundigen Käufer und Verkäufer, mit weder zu handeln. Die Bedingungen des Marktes, in dem der Verkauf gemacht wurde8212whether ungewöhnlich aufgeblasen oder deflationiert. Die vergleichbare Verkaufsmethode für die Bewertung von Immobilien wird später unter "Bewertung verschiedener Vermögensgegenstände" erläutert. Mary Black, die kein Buchhändler ist, bezahlte einen Veranstalter 10.000 für 500 Exemplare einer einzigen Ausgabe einer modernen Übersetzung der Bibel. Der Veranstalter hatte behauptet, der Preis sei beträchtlich geringer als der 8220-Verkaufspreis 8221 und gab ihr eine Erklärung, dass die Bücher einen Gesamtverkaufspreis von 30.000 hätten. Der Promoter riet ihr, dass, wenn sie die Bibeln für mehr als 1 Jahr gehalten und dann gab sie eine qualifizierte Organisation, konnte sie eine wohltätige Abzug für die 8220 Einzelhandel 8221 Preis von 30.000 behaupten. Dreizehn Monate später gab sie alle Bibeln einer Kirche, die sie aus einer Liste des Promotors ausgewählt. Zum Zeitpunkt ihrer Spende verkauften die Großhändler ähnliche Mengen von Bibeln an die breite Öffentlichkeit für 10.000. Die FMV der Bibeln ist 10.000, der Preis, bei dem ähnliche Mengen von Bibeln wurden an andere verkauft, zum Zeitpunkt des Beitrags. Die Tatsachen sind die gleichen wie in Beispiel 1, mit der Ausnahme, daß der Promotor Mary Black eine zweite Möglichkeit lieferte. Der Promoter sagte, dass, wenn Mary wollte eine karitative Abzug innerhalb von 1 Jahr nach dem Kauf, sie könnte die 500 Bibeln kaufen bei der 8220 Einzelhandel 8221 Preis von 30.000, bezahlt nur 10.000 in bar und geben einen Schuldschein für die restlichen 20.000. Der Kapitalbetrag und die Verzinsung der Schuldverschreibung würden nicht für 12 Jahre fällig. Nach Angaben des Veranstalters konnte Mary dann innerhalb eines Jahres nach dem Kauf die Bibeln an eine qualifizierte Organisation weitergeben und den vollen 30.000 Verkaufspreis als wohltätigen Beitrag beanspruchen. Sie kaufte die Bibeln unter der zweiten Option und gab sie 3 Monate später einer Kirche, die die Bücher für kirchliche Zwecke verwenden wird. Zum Zeitpunkt der Gabe verkaufte der Veranstalter ähnliche Lose Bibeln für entweder 10.000 oder 30.000. Der Unterschied zwischen den beiden Preisen lag allein im Ermessen des Käufers. Der Veranstalter war ein bereitwilliger Verkäufer für 10.000. Daher beträgt der Wert von Marys Beitrag der Bibeln 10.000, der Betrag, auf dem ähnliche Lose von Bibeln vom Förderer durch Mitglieder der allgemeinen Öffentlichkeit gekauft werden konnten. Ersatzkosten Die Kosten des Kaufens, des Gebäudes oder der Herstellung von Immobilien, die der gespendeten Sache ähnlich sind, sollten bei der Bestimmung von FMV berücksichtigt werden. Es muss jedoch ein vernünftiges Verhältnis zwischen den Wiederbeschaffungskosten und dem FMV bestehen. Die Wiederbeschaffungskosten sind der Betrag, den es kosten würde, die gespendeten Posten am Bewertungstag zu ersetzen. Oft gibt es keine Beziehung zwischen den Ersatzkosten und der FMV. Wenn die Versorgung der gespendeten Immobilie mehr oder weniger als die Nachfrage nach ihr ist, werden die Ersatzkosten weniger wichtig. Um die Wiederbeschaffungskosten der gespendeten Immobilie zu ermitteln, finden Sie die 8220 geschätzten Wiederbeschaffungskosten neu. 8221 Dann subtrahieren Sie von dieser Zahl einen Betrag für die Abschreibung aufgrund der körperlichen Verfassung und der Obsoleszenz der gespendeten Eigenschaft. Sie sollten in der Lage, die Beziehung zwischen den abgeschriebenen Wiederbeschaffungskosten und der FMV zu zeigen, sowie wie Sie an der 8220 geschätzten Wiederbeschaffungskosten neu angekommen sind. 8221 Gutachten von Sachverständigen Grundsätzlich hängt das Gewicht einer Expertenmeinung zu Fragen wie der Echtheit einer Münze oder eines Kunstwerks oder der rentabelsten und bestmöglichen Nutzung eines Grundstücks von der Kenntnis und Kompetenz des Unternehmens ab Experten und die Gründlichkeit, mit der die Meinung von Erfahrungen und Fakten unterstützt wird. Für eine Experten Meinung zu viel Gewicht verdienen, müssen die Tatsachen die Meinung unterstützen. Weitere Informationen finden Sie unter Beurteilungen. Tabelle 1. Faktoren, die FMV ungewöhnliche Marktbedingungen beeinflussen Der Verkaufspreis der Immobilie selbst bei einer Transaktion mit geringem Marktanteil in einem offenen Markt ist oft der beste Beweis für ihren Wert. Wenn Sie auf den Verkauf von vergleichbaren Immobilien verlassen, müssen die Verkäufe auf einem freien Markt gemacht worden sein. Wenn diese Verkäufe in einem Markt gemacht wurden, der künstlich unterstützt oder stimuliert wurde, um nicht wirklich repräsentativ zu sein, werden die Preise, zu denen die Verkäufe gemacht wurden, nicht auf das FMV hindeuten. Zum Beispiel, Liquidation Verkaufspreise in der Regel nicht auf die FMV. Auch der Verkauf von Aktien unter ungewöhnlichen Umständen, wie z. B. Verkäufe von kleinen Losen, gezwungene Verkäufe und Verkäufe in einem eingeschränkten Markt, können nicht die FMV darstellen. Selektion vergleichbarer Umsätze Die Verwendung von Verkäufen vergleichbarer Immobilien ist eine wichtige Methode zur Bestimmung des FMV der gespendeten Immobilien. Die Höhe des Gewichts eines Verkaufs hängt jedoch vom Grad der Ähnlichkeit zwischen den vergleichbaren und den gespendeten Eigenschaften ab. Der Grad der Ähnlichkeit muss so nah sein, dass dieser Verkaufspreis durch angemessen informierte Käufer oder Verkäufer der Immobilie berücksichtigt worden wäre. Sie geben ein seltenes, altes Buch zu Ihrer ehemaligen Hochschule. Das Buch ist eine dritte Auflage und ist in einem schlechten Zustand wegen einer fehlenden Rückseite. Sie entdecken, dass es einen Verkauf für 300, nahe dem Bewertungstag, einer ersten Ausgabe des Buches gab, das in gutem Zustand war. Obwohl die Inhalte gleich sind, sind die Bücher wegen der unterschiedlichen Ausgaben und ihrer körperlichen Verfassung gar nicht ähnlich. Wenig Rücksicht auf den Verkaufspreis der 300-Eigenschaft durch sachkundige Käufer oder Verkäufer gegeben werden. Zukünftige Ereignisse Sie können nicht berücksichtigen, unerwartete Ereignisse geschieht nach Ihrer Spende von Eigentum bei der Bewertung. Sie können nur die Tatsachen, die zum Zeitpunkt der Gabe bekannt sind, und diejenigen, die vernünftigerweise zum Zeitpunkt der Gabe erwartet werden könnten. Sie geben Ackerland zu einer qualifizierten Wohltätigkeitsorganisation. Der Transfer sieht vor, dass Ihre Mutter das Recht auf alle Einkommen und volle Nutzung der Eigenschaft für ihr Leben haben wird. Obwohl Ihre Mutter 1 Woche nach der Überweisung stirbt, ist der Wert der Immobilie am Tag ihrer Erteilung der Barwert, vorbehaltlich der von den versicherungsmathematischen Tabellen geschätzten Lebenzinsen. Sie können nicht einen höheren Abzug zu nehmen, weil die Wohltätigkeit erhielt volle Nutzung und den Besitz des Landes nur 1 Woche nach der Übertragung. Vorangehende Ereignisse verwenden, um die Zukunft vorherzusagen Ein häufiger Fehler ist, zu viel auf vergangene Ereignisse zurückzugreifen, die die wahrscheinlichen zukünftigen Erträge und das FMV nicht angemessen reflektieren. Sie geben alle Ihre Rechte in einem erfolgreichen Patent für Ihre Lieblings-Charity. Ihre Aufzeichnungen zeigen, dass vor dem Bewertungstag gab es drei Phasen in der Patente Geschichte des Einkommens. Zuerst gab es ein schnelles Gewinnwachstum, wenn die Erfindung eingeführt wurde. Dann gab es eine Periode von hohem Einkommen, wenn die Erfindung ausgenutzt wurde. Schließlich gab es einen Rückgang der Erträge, wenn konkurrierende Erfindungen eingeführt wurden. Die gesamte Geschichte der Erträge kann bei der Schätzung des zukünftigen Ergebnisses relevant sein. Der Gutachter darf sich jedoch nicht zu sehr auf das Stadium des schnellen Ertragsanstiegs oder des hohen Verdienstes verlassen. Die Marktbedingungen stellen zu dieser Zeit nicht die Marktbedingung am Bewertungsstichtag dar. Am deutlichsten ist der Trend des Ergebnisrückgangs bis zum Bewertungsstichtag. Weitere Informationen über Spenden von Patenten finden Sie unter Patente. Bewertung von verschiedenen Arten von Eigentum Dieser Abschnitt enthält Informationen über die Bestimmung der FMV von gewöhnlichen Arten von Spendengeldern. Informationen zu den Beurteilungen finden Sie unter Beurteilungen. Haushaltswaren Das FMV von gebrauchten Haushaltswaren, wie Möbel, Geräte und Bettwäsche, ist in der Regel viel niedriger als der Preis bezahlt, wenn neu. Diese gebrauchte Eigenschaft kann wegen ihres abgenutzten Zustandes wenig oder keinen Marktwert haben. Es kann aus der Art oder nicht mehr nützlich sein. Sie können nicht einen Abzug für Haushaltsgegenstände nehmen, die nach dem 17. August 2006 gespendet werden, es sei denn sie im guten gebrauchten Zustand oder besser sind. Ein Haushalt gut, dass nicht in einem guten gebrauchten Zustand oder besser, für die Sie nehmen einen Abzug von mehr als 500 erfordert eine qualifizierte Bewertung. Siehe Abzug über 500 für bestimmte Kleidung oder Haushaltsgegenstände. später. Wenn die Eigenschaft wertvoll ist, weil sie alt oder einzigartig ist, siehe die Diskussion unter Gemälde, Antiquitäten und andere Objekte der Kunst. Gebrauchte Kleidung Gebrauchte Kleidung und andere persönliche Gegenstände sind in der Regel weit weniger als der Preis, den Sie für sie bezahlt. Die Bewertung von Kleidungsstücken eignet sich nicht für feste Formeln oder Methoden. Der Preis, den Käufer von gebrauchten Gegenständen tatsächlich in gebrauchten Bekleidungsgeschäften, wie Konsignations - oder Sparsamkeitsläden, zahlen, ist ein Hinweis auf den Wert. Sie können nicht einen Abzug für Kleidung abgeben, die nach dem 17. August 2006 gespendet wird, es sei denn es in gutem gebrauchtem Zustand oder besser ist. Ein Kleidungsstück, das nicht im guten Gebrauchszustand oder besser ist, für das Sie einen Abzug von mehr als 500 erfordern, bedarf einer qualifizierten Begutachtung. Siehe Abzug über 500 für bestimmte Kleidung oder Haushaltsgegenstände. später. Für wertvolle Pelze oder sehr teure Kleider, ein Formular 8283 müssen möglicherweise mit Ihrer Steuererklärung gesendet werden. Schmuck und Edelsteine ​​Schmuck und Edelsteine ​​sind von einer solchen spezialisierten Natur, dass es fast immer notwendig, um eine Beurteilung durch eine spezialisierte Schmuck-Gutachter zu bekommen. Die Beurteilung sollte unter anderem den Stil des Schmucks, den Schnitt und die Einstellung des Edelsteins, und ob es nun in Mode. Wenn nicht in der Mode, sollte die Möglichkeit, die Eigenschaft neu gestaltet, umgeschaltet oder zurückgesetzt werden, in der Beurteilung gemeldet werden. Die Steine ​​Färbung, Gewicht, Schnitt, Brillanz und Mängel sollten gemeldet und analysiert werden. Sentimentaler persönlicher Wert hat keine Auswirkung auf FMV. Aber wenn der Schmuck im Besitz einer berühmten Person war, könnte ihr Wert steigen. Gemälde, Antiquitäten und andere Gegenstände der Kunst Ihre Deduktion für Beiträge von Gemälden, Antiquitäten und anderen Objekten der Kunst sollte durch eine schriftliche Bewertung von einer qualifizierten und seriösen Quelle unterstützt werden, es sei denn, der Abzug beträgt 5.000 oder weniger. Beispiele für Informationen, die bei der Beurteilung von Kunstobjekten berücksichtigt werden sollten8212Bilder insbesondere8212 finden Sie unter Qualifizierte Begutachtung. Kunst im Wert von 20.000 oder mehr. Wenn Sie einen Abzug von 20.000 oder mehr für Kunstspenden beanspruchen, müssen Sie eine vollständige Kopie der unterzeichneten Schätzung Ihrer Rückkehr beifügen. Für Einzelobjekte, die auf 20.000 oder mehr geschätzt werden, muss auf Anfrage eine Fotografie mit einer Größe und einer Qualität, die das Objekt vollständig darstellt, vorzugsweise ein 8 x 10 Zoll Farbfoto oder ein Farbtransparent, das nicht kleiner als 4 x 5 Zoll ist, bereitgestellt werden. Kunst im Wert von 50.000 oder mehr. Wenn Sie ein Kunstwerk spenden, das bei 50.000 oder mehr bewertet wurde, können Sie eine Aussage über den Wert für dieses Element von der IRS anfordern. Sie müssen die Erklärung vor der Einreichung der Steuererklärung anfordern, die die Spende meldet. Ihre Anfrage muss Folgendes enthalten. Eine Kopie einer qualifizierten Würdigung des Artikels. Siehe Qualified Appraisal, später. Eine 2.500 Scheck oder Zahlungsanweisung an die Internal Revenue Service für die Benutzergebühr, die für Ihre Anfrage betreffend ein, zwei oder drei Gegenstände gilt. Fügen Sie 250 für jedes Element mehr als drei. Ein ausgefülltes Formular 8283, Abschnitt B. Der Standort des IRS-Territoriums, das für die Rücksendung verantwortlich ist. Wenn Ihr Antrag keine wesentlichen Informationen hat, werden Sie benachrichtigt und 30 Tage gegeben, um die fehlenden Informationen bereitzustellen. Senden Sie Ihre Anfrage an: Internal Revenue Service Achtung: Art Appraisal (C: AP: ART) P. O. Box 27720 McPherson Station Washington, DC 20038 Rückerstattungen. Sie können Ihre Forderung jederzeit widerrufen, bevor sie ausgestellt wird. Allerdings wird die IRS nicht erstattet die Benutzergebühr, wenn Sie tun. Wenn die IRS ablehnt, eine Erklärung des Wertes im Interesse der effizienten Steuerverwaltung abzugeben, wird die IRS die Benutzergebühr zurückerstatten. Authentizität. Die Echtheit der gespendeten Kunst muss vom Gutachter bestimmt werden. Körperlicher Zustand. Wichtige Elemente in der Bewertung von Antiquitäten und Kunst sind die körperliche Kondition und das Ausmaß der Restauration. Diese haben einen signifikanten Einfluss auf den Wert und müssen in einem Gutachten vollständig ausgewiesen werden. Eine antike in beschädigtem Zustand, oder fehlt die 8220 original Messing, 8221 kann viel weniger wert sein als ein ähnliches Stück in sehr gutem Zustand. Kunstschätzer. Mehr Gewicht wird in der Regel auf eine Beurteilung von einem Individuum spezialisiert in der Art und Preisspanne der Kunst, die beurteilt wird. Bestimmte Kunsthändler oder Gutachter spezialisieren sich zum Beispiel auf alte Meister, moderne Kunst, Bronzeskulptur, etc. Ihre Meinungen über die Echtheit und die Wünschbarkeit solcher Kunst würden in der Regel mehr Gewicht gegeben als die Meinungen von generalisierten Kunsthändlern oder Gutachtern. Sie können über neuere vergleichbare Verkäufe berichten, um ihre Meinung zu unterstützen. Um Experten auf einzigartige, spezialisierte Gegenstände oder Sammlungen zu identifizieren und zu lokalisieren, können Sie das aktuelle offizielle Museum Verzeichnis der American Association of Museums verwenden. Es listet Museen sowohl nach Staat und nach Kategorie. Um Ihnen zu helfen, einen qualifizierten Gutachter für Ihre Spende zu finden, können Sie einen Kunsthistoriker an einem nahe gelegenen College oder dem Direktor oder Kurator eines lokalen Museums fragen. Die Gelben Seiten oft Liste spezialisierte Kunst und Antiquitätenhändler, Auktionatoren und Kunstschätzer. Sie können einen qualifizierten Gutachter im Internet finden. Sie können auch Verbände von Händlern für die Beratung. Sammlungen Da viele Arten von Hobbykollektionen Gegenstand einer Wohltätigkeitsspende sein können, ist es nicht möglich, alle möglichen Sammlerstücke in dieser Publikation zu diskutieren. Am häufigsten sind seltene Bücher, Autogramme, Sport-Erinnerungsstücke, Puppen, Manuskripte, Stempel, Münzen, Pistolen, Plattenspieler und Naturgeschichte. Viele der Elemente der Bewertung, die für Gemälde und andere Gegenstände der Kunst gelten, die früher diskutiert wurden, gelten auch für verschiedene Sammlungen. Referenzmaterial. Publikationen zur Verfügung, die Ihnen helfen, den Wert der vielen Arten von Sammlungen gehören Kataloge, Händler Preislisten und spezialisierte Hobby Zeitschriften zu bestimmen. Wenn Sie einen dieser Preisführer verwenden, müssen Sie die aktuelle Ausgabe zum Zeitpunkt des Beitrages verwenden. Allerdings sind diese Quellen nicht immer zuverlässige Indikatoren für FMV und sollten durch andere Beweise unterstützt werden. Zum Beispiel kann ein Händler einen Artikel für viel weniger verkaufen, als auf einer Preisliste gezeigt wird, insbesondere nachdem der Artikel für eine lange Zeit unverkauft geblieben ist. Der Preis, den ein Artikel für eine Auktion verkauft hat, kann das Ergebnis eines fehlerhaften Verkaufs oder eines bloßen Bietduels gewesen sein. Der Gutachter muss das Referenzmaterial analysieren und Anpassungen für irreführende Eingaben erkennen und vornehmen. Wenn Sie eine wertvolle Sammlung spenden, sollten Sie eine Beurteilung erhalten. Wenn Ihre Spende von wenig Wert zu sein scheint, können Sie in der Lage, eine zufriedenstellende Bewertung mit Hilfe von Referenzmaterialien in einem Staat, Stadt, Hochschule oder Museumsbibliothek zu machen. Briefmarkensammlungen. Die meisten Bibliotheken verfügen über Kataloge oder andere Bücher, die über die Wertschätzung des Publishers berichten. In der Regel werden für jeden Stempel zwei Preisstufen angezeigt: Der Poststempel und der nicht abgestempelte Preis. Stamp Händler wissen in der Regel den Wert ihrer Ware und sind in der Lage, eine zufriedenstellende Bewertung von wertvollen Sammlungen vorzubereiten. Münzsammlungen. Viele Kataloge und andere Referenzmaterialien zeigen den Schriftstellern oder Verlegern Meinung über den Wert von Münzen am oder in der Nähe des Datums der Veröffentlichung. Wie viele andere Sammlerstücke hängt der Wert einer Münze von der Nachfrage nach ihr, ihrem Alter und ihrer Rarität ab. Ein weiterer wichtiger Faktor ist der Zustand der Münze. Zum Beispiel gibt es einen großen Unterschied im Wert einer Münze, die in tadellosem Zustand ist und eine ähnliche Münze, die nur in gutem Zustand ist. Kataloge bilden in der Regel eine Kategorie für Münzen, basierend auf ihrer physischen Kondition8212mint oder unzirkuliert, sehr fein, sehr fein, fein, sehr gut, gut, fair, oder arm8212with eine andere Bewertung für jede Kategorie. Bücher. Der Wert der Bücher wird in der Regel durch die Auswahl von vergleichbaren Verkäufen und die Anpassung der Preise nach den Unterschieden zwischen den vergleichbaren Verkäufen und dem zu bewertenden Posten bestimmt. Dies ist schwer zu tun und, außer für eine Sammlung von geringem Wert, sollte von einem spezialisierten Gutachter erfolgen. Innerhalb der allgemeinen Kategorie des literarischen Eigentums gibt es Händler, die sich auf bestimmte Gebiete, wie Americana, ausländische Importe, Bibeln und wissenschaftliche Bücher spezialisieren. Bescheidener Wert der Sammlung. Wenn die Sammlung, die Sie spenden, von bescheidenem Wert ist, ohne dass eine schriftliche Bewertung erforderlich ist, können die folgenden Informationen Ihnen bei der Bestimmung des FMV helfen. Ein Buch, das sehr alt oder sehr selten ist, ist nicht unbedingt wertvoll. Es gibt viele Bücher, die sehr alt oder selten sind, aber die haben wenig oder keinen Marktwert. Zustand des Buches. Der Zustand eines Buches kann einen großen Einfluss auf seinen Wert haben. Sammler interessieren sich für Artikel, die in Ordnung sind, oder zumindest gut, Zustand. Wenn ein Buch eine fehlende Seite, eine lockere Bindung, Tränen, Flecken oder sonst in einem schlechten Zustand hat, ist sein Wert stark gesenkt. Andere Faktoren. Einige andere Faktoren bei der Bewertung eines Buches sind die Art der Bindung (Leder, Tuch, Papier), Seitenränder und Illustrationen (Zeichnungen und Fotos). Sammler wollen in der Regel erste Ausgaben von Büchern. Jedoch, wegen der Änderungen oder Ergänzungen, sind andere Ausgaben manchmal so viel wert, oder mehr als die erste Auflage. Manuskripte, Autogramme, Tagebücher und ähnliches. Wenn diese Gegenstände handschriftlich oder zumindest von berühmten Personen signiert sind, sind sie oft gefragt und wertvoll. Auch die Schriften der Unbekannten können wertvoll sein, wenn sie von ungewöhnlicher historischer oder literarischer Bedeutung sind. Die Bestimmung des Wertes eines solchen Materials ist schwierig. Zum Beispiel kann es einen großen Unterschied im Wert zwischen zwei Tagebüchern geben, die von einer berühmten Person gehalten wurden, die während der Kindheit und die andere während einer späteren Periode in seinem oder ihrem Leben gehalten wird. Der Gutachter bestimmt in diesen Fällen einen Wert, indem er Kenntnisse und Urteile auf solche Faktoren wie vergleichbare Verkäufe und Bedingungen anwendet. Unterschriften. Signaturen oder Sätze von Signaturen, die aus Briefen oder anderen Papieren geschnitten wurden, haben meist wenig oder keinen Wert. Aber vollständige Sätze der Unterschriften der US-Präsidenten sind gefragt. Autos, Boote und Flugzeuge Wenn Sie ein Auto, ein Boot oder ein Flugzeug an eine gemeinnützige Organisation spenden, muss sein FMV ermittelt werden. Bestimmte Handelsgesellschaften und Handelsorganisationen veröffentlichen monatliche oder saisonale Führer für verschiedene Regionen des Landes, die komplette Händlerverkaufspreise oder Händler-Durchschnittspreise für die letzten Modelljahre enthalten. Die Preise sind für jede Marke, Modell und Jahr angegeben. Diese Führungen bieten auch Schätzungen für die Anpassung für ungewöhnliche Ausrüstung, ungewöhnliche Laufleistung und körperliche Verfassung. Die Preise sind nicht 8220 offiziell, 8221 und diese Publikationen werden nicht als eine Einschätzung der spezifischen gespendeten Eigenschaft betrachtet. Aber sie bieten Hinweise für eine Beurteilung und schlagen relative Preise für den Vergleich mit aktuellen Verkauf und Angebote in Ihrer Nähe. Diese Publikationen sind manchmal von öffentlichen Bibliotheken oder bei einer Bank, Kreditgenossenschaft oder Finanzierungsgesellschaft. Sie können auch Preisinformationen über Gebrauchtwagen im Internet finden. Eine annehmbare Maßnahme der FMV eines gespendeten Fahrzeugs, Bootes oder Flugzeuges ist ein Betrag, der den in der Gebrauchsanweisung für einen Privatparty-Verkauf aufgeführten Preis nicht übersteigt und nicht den Händlerverkaufswert eines ähnlichen Fahrzeugs. Jedoch kann die FMV kleiner sein als diese Menge, wenn das Fahrzeug Motorprobleme, Körperschäden, hohe Laufleistung oder jede Art von übermäßigem Verschleiß aufweist. Der FMV eines Spendenfahrzeugs ist derselbe wie der Preis, der in einer Gebrauchsanleitung für einen Privatverkauf angegeben wird, wenn der Führer einen Verkaufspreis für ein Fahrzeug identifiziert, das dasselbe Fabrikat, Modell und Jahr ist In demselben Zustand, mit den gleichen oder ähnlichen Optionen oder Zubehör und mit den gleichen oder ähnlichen Garantien wie dem gespendeten Fahrzeug. Sie spenden ein gebrauchtes Auto in einem schlechten Zustand zu einer lokalen High School für die Verwendung von Studenten, die Autoreparatur studieren. Ein Gebrauchtwagenführer zeigt den Händler Einzelhandel Wert für diese Art von Auto in einem schlechten Zustand ist 1.600. Allerdings zeigt der Leitfaden der Preis für eine private Partei Verkauf des Autos ist nur 750. Die FMV des Autos gilt als nicht mehr als 750. Boote. Abgesehen von preiswerten kleinen Booten, sollte die Bewertung der Boote auf einer Bewertung durch einen maritimen Surveyor basieren, weil die physische Kondition ist so kritisch auf den Wert. Mehr Informationen. Ihr Abzug für ein gespendetes Auto, Boot oder Flugzeug ist in der Regel auf den Bruttoerlös aus seinem Verkauf durch die qualifizierte Organisation begrenzt. Diese Regel gilt, wenn der beanspruchte Wert des gespendeten Fahrzeugs mehr als 500 beträgt. In bestimmten Fällen können Sie die Fahrzeuge FMV abziehen. Einzelheiten hierzu finden Sie in der Publikation 526. Der Betrag des Abzugs für eine Spende eines Restzinses an der Immobilie ist der MVV der übrigen Zinsen zum Zeitpunkt des Beitrages. Um diesen Wert zu bestimmen, müssen Sie den FMV der Immobilie am Tag des Beitrages kennen. Multiplizieren Sie diesen Wert mit dem entsprechenden Faktor. Die Publikationen 1457 und 1458 enthalten diese Faktoren. You must make an adjustment for depreciation or depletion using the factors shown in Publication 1459, Actuarial Values (Book Gimel). You can use the factors for the month in which you made the contribution or for either of the two months preceding that month. See the earlier discussion on Annuities, Interests for Life or Terms of Years, Remainders, and Reversions. You can download Publication 1459 from irs. gov. For this purpose, the term 8220 depreciable property 8221 means any property subject to wear and tear or obsolescence, even if not used in a trade or business or for the production of income. If the remainder interest includes both depreciable and nondepreciable property, for example a house and land, the FMV must be allocated between each kind of property at the time of the contribution. This rule also applies to a gift of a remainder interest that includes property that is part depletable and part not depletable. Take into account depreciation or depletion only for the property that is subject to depreciation or depletion. For more information, see section 1.170A-12 of the Income Tax Regulations. Undivided Part of Your Entire Interest A contribution of an undivided part of your entire interest in property must consist of a part of each and every substantial interest or right you own in the property. It must extend over the entire term of your interest in the property. For example, you are entitled to the income from certain property for your life (life estate) and you contribute 20 of that life estate to a qualified organization. You can claim a deduction for the contribution if you do not have any other interest in the property. To figure the value of a contribution involving a partial interest, see Publication 1457. If the only interest you own in real property is a remainder interest and you transfer part of that interest to a qualified organization, see the previous discussion on valuation of a remainder interest in real property. Qualified Conservation Contribution A qualified conservation contribution is a contribution of a qualified real property interest to a qualified organization to be used only for conservation purposes. Qualified organization. For purposes of a qualified conservation contribution, a qualified organization is: A governmental unit, A publicly supported charitable, religious, scientific, literary, educational, etc. organization, or An organization that is controlled by, and operated for the exclusive benefit of, a governmental unit or a publicly supported charity. The organization also must have a commitment to protect the conservation purposes of the donation and must have the resources to enforce the restrictions. Conservation purposes. Your contribution must be made only for one of the following conservation purposes. Preserving land areas for outdoor recreation by, or for the education of, the general public. Protecting a relatively natural habitat of fish, wildlife, or plants, or a similar ecosystem. Preserving open space, including farmland and forest land, if it yields a significant public benefit. It must be either for the scenic enjoyment of the general public or under a clearly defined federal, state, or local governmental conservation policy. Preserving a historically important land area or a certified historic structure. There must be some visual public access to the property. Factors used in determining the type and amount of public access required include the historical significance of the property, the remoteness or accessibility of the site, and the extent to which intrusions on the privacy of individuals living on the property would be unreasonable. Building in registered historic district. A contribution after July 25, 2006, of a qualified real property interest that is an easement or other restriction on the exterior of a building in a registered historic district is deductible only if it meets all of the following three conditions. The restriction must preserve the entire exterior of the building and must prohibit any change to the exterior of the building that is inconsistent with its historical character. You and the organization receiving the contribution must enter into a written agreement certifying, that the organization is a qualified organization and that it has the resources and commitment to maintain the property as donated. If you make the contribution in a tax year beginning after August 17, 2006, you must include with your return: A qualified appraisal, Photographs of the buildings entire exterior, and A description of all restrictions on development of the building, such as zoning laws and restrictive covenants. If you make this type of contribution after February 12, 2007, and claim a deduction of more than 10,000, your deduction will not be allowed unless you pay a 500 filing fee. See Form 8283-V, Payment Voucher for Filing Fee Under Section 170(f)(13), and its instructions. Qualified real property interest. This is any of the following interests in real property. Your entire interest in real estate other than a mineral interest (subsurface oil, gas, or other minerals, and the right of access to these minerals). A remainder interest. A restriction (granted in perpetuity) on the use that may be made of the real property. Bewertung. A qualified real property interest described in (1) should be valued in a manner that is consistent with the type of interest transferred. If you transferred all the interest in the property, the FMV of the property is the amount of the contribution. If you do not transfer the mineral interest, the FMV of the surface rights in the property is the amount of the contribution. If you owned only a remainder interest or an income interest (life estate), see Undivided Part of Your Entire Interest, earlier. If you owned the entire property but transferred only a remainder interest (item (2)), see Remainder Interest in Real Property, earlier. In determining the value of restrictions, you should take into account the selling price in arms-length transactions of other properties that have comparable restrictions. If there are no comparable sales, the restrictions are valued indirectly as the difference between the FMVs of the property involved before and after the grant of the restriction. The FMV of the property before contribution of the restriction should take into account not only current use but the likelihood that the property, without the restriction, would be developed. You should also consider any zoning, conservation, or historical preservation laws that would restrict development. Granting an easement may increase, rather than reduce, the value of property, and in such a situation no deduction would be allowed. Beispiel. You own 10 acres of farmland. Similar land in the area has an FMV of 2,000 an acre. However, land in the general area that is restricted solely to farm use has an FMV of 1,500 an acre. Your county wants to preserve open space and prevent further development in your area. You grant to the county an enforceable open space easement in perpetuity on 8 of the 10 acres, restricting its use to farmland. The value of this easement is 4,000, determined as follows: FMV of the property before granting easement: Appraisals are not necessary for items of property for which you claim a deduction of 5,000 or less. (There is one exception, described next, for certain clothing and household items.) However, you generally will need an appraisal for donated property for which you claim a deduction of more than 5,000. There are exceptions. See Deductions of More Than 5,000, later. The weight given an appraisal depends on the completeness of the report, the qualifications of the appraiser, and the appraisers demonstrated knowledge of the donated property. An appraisal must give all the facts on which to base an intelligent judgment of the value of the property. The appraisal will not be given much weight if: All the factors that apply are not considered, The opinion is not supported with facts, such as purchase price and comparable sales, or The opinion is not consistent with known facts. The appraisers opinion is never more valid than the facts on which it is based without these facts it is simply a guess. The opinion of a person claiming to be an expert is not binding on the Internal Revenue Service. All facts associated with the donation must be considered. Deduction over 500 for certain clothing or household items. You must include with your return a qualified appraisal of any single item of clothing or any household item that is not in good used condition or better, that you donated after August 17, 2006, and for which you deduct more than 500. See Household Goods and Used Clothing . earlier. Cost of appraisals. You may not take a charitable contribution deduction for fees you pay for appraisals of your donated property. However, these fees may qualify as a miscellaneous deduction, subject to the 2 limit, on Schedule A (Form 1040) if paid to determine the amount allowable as a charitable contribution. Deductions of More Than 5,000 Generally, if the claimed deduction for an item or group of similar items of donated property is more than 5,000, you must get a qualified appraisal made by a qualified appraiser, and you must attach Section B of Form 8283 to your tax return. There are exceptions, discussed later. You should keep the appraisers report with your written records. Records are discussed in Publication 526. The phrase 8220 similar items 8221 means property of the same generic category or type (whether or not donated to the same donee), such as stamp collections, coin collections, lithographs, paintings, photographs, books, nonpublicly traded stock, nonpublicly traded securities other than nonpublicly traded stock, land, buildings, clothing, jewelry, furniture, electronic equipment, household appliances, toys, everyday kitchenware, china, crystal, or silver. For example, if you give books to three schools and you deduct 2,000, 2,500, and 900, respectively, your claimed deduction is more than 5,000 for these books. You must get a qualified appraisal of the books and for each school you must attach a fully completed Form 8283, Section B, to your tax return. Exceptions. You do not need an appraisal if the property is: Nonpublicly traded stock of 10,000 or less, A vehicle (including a car, boat, or airplane) for which your deduction is limited to the gross proceeds from its sale, Qualified intellectual property, such as a patent, Certain publicly traded securities described next, Inventory and other property donated by a corporation that are 8220 qualified contributions 8221 for the care of the ill, the needy, or infants, within the meaning of section 170(e)(3)(A) of the Internal Revenue Code, or Stock in trade, inventory, or property held primarily for sale to customers in the ordinary course of your trade or business. Although an appraisal is not required for the types of property just listed, you must provide certain information about a donation of any of these types of property on Form 8283. Publicly traded securities. Even if your claimed deduction is more than 5,000, neither a qualified appraisal nor Section B of Form 8283 is required for publicly traded securities that are: Listed on a stock exchange in which quotations are published on a daily basis, Regularly traded in a national or regional over-the-counter market for which published quotations are available, or Shares of an open-end investment company (mutual fund) for which quotations are published on a daily basis in a newspaper of general circulation throughout the United States. Publicly traded securities that meet these requirements must be reported on Form 8283, Section A. A qualified appraisal is not required, but Form 8283, Section B, Parts I and IV, must be completed, for an issue of a security that does not meet the requirements just listed but does meet these requirements: The issue is regularly traded during the computation period (defined later) in a market for which there is an 8220 interdealer quotation system 8221 (defined later), The issuer or agent computes the 8220 average trading price 8221 (defined later) for the same issue for the computation period, The average trading price and total volume of the issue during the computation period are published in a newspaper of general circulation throughout the United States, not later than the last day of the month following the end of the calendar quarter in which the computation period ends, The issuer or agent keeps books and records that list for each transaction during the computation period the date of settlement of the transaction, the name and address of the broker or dealer making the market in which the transaction occurred, and the trading price and volume, and The issuer or agent permits the Internal Revenue Service to review the books and records described in item (4) with respect to transactions during the computation period upon receiving reasonable notice. An interdealer quotation system is any system of general circulation to brokers and dealers that regularly disseminates quotations of obligations by two or more identified brokers or dealers who are not related to either the issuer or agent who computes the average trading price of the security. A quotation sheet prepared and distributed by a broker or dealer in the regular course of business and containing only quotations of that broker or dealer is not an interdealer quotation system. The average trading price is the average price of all transactions (weighted by volume), other than original issue or redemption transactions, conducted through a United States office of a broker or dealer who maintains a market in the issue of the security during the computation period. Bid and asked quotations are not taken into account. The computation period is weekly during October through December and monthly during January through September. The weekly computation periods during October through December begin with the first Monday in October and end with the first Sunday following the last Monday in December. Nonpublicly traded stock. If you contribute nonpublicly traded stock, for which you claim a deduction of 10,000 or less, a qualified appraisal is not required. However, you must attach Form 8283 to your tax return, with Section B, Parts I and IV, completed. Deductions of More Than 500,000 If you claim a deduction of more than 500,000 for a donation of property, you must attach a qualified appraisal of the property to your return. This does not apply to contributions of cash, inventory, publicly traded stock, or intellectual property. If you do not attach the appraisal, you cannot deduct your contribution, unless your failure to attach the appraisal is due to reasonable cause and not to willful neglect. Qualified Appraisal Generally, if the claimed deduction for an item or group of similar items of donated property is more than 5,000, you must get a qualified appraisal made by a qualified appraiser. You must also complete Form 8283, Section B, and attach it to your tax return. See Deductions of More Than 5,000, earlier. A qualified appraisal is an appraisal document that: Is made, signed, and dated by a qualified appraiser (defined later) in accordance with generally accepted appraisal standards, Meets the relevant requirements of Regulations section 1.170A-13(c)(3) and Notice 2006-96, 2006-46 I. R.B. 902 (available at irs. govirb2006-46IRBar13.html ), Relates to an appraisal made not earlier than 60 days before the date of contribution of the appraised property, Does not involve a prohibited appraisal fee, and Includes certain information (covered later). You must receive the qualified appraisal before the due date, including extensions, of the return on which a charitable contribution deduction is first claimed for the donated property. If the deduction is first claimed on an amended return, the qualified appraisal must be received before the date on which the amended return is filed. Form 8283, Section B, must be attached to your tax return. Generally, you do not need to attach the qualified appraisal itself, but you should keep a copy as long as it may be relevant under the tax law. There are four exceptions. If you claim a deduction of 20,000 or more for donations of art, you must attach a complete copy of the appraisal. See Paintings, Antiques, and Other Objects of Art, earlier. If you claim a deduction of more than 500,000 for a donation of property, you must attach the appraisal. See Deductions of More Than 500,000, earlier. If you claim a deduction of more than 500 for an article of clothing, or a household item, that is not in good used condition or better, that you donated after August 17, 2006, you must attach the appraisal. See Deduction over 500 for certain clothing or household items . earlier. If you claim a deduction in a tax year beginning after August 17, 2006, for an easement or other restriction on the exterior of a building in a historic district, you must attach the appraisal. See Building in registered historic district . earlier. Prohibited appraisal fee. Generally, no part of the fee arrangement for a qualified appraisal can be based on a percentage of the appraised value of the property. If a fee arrangement is based on what is allowed as a deduction, after Internal Revenue Service examination or otherwise, it is treated as a fee based on a percentage of appraised value. However, appraisals are not disqualified when an otherwise prohibited fee is paid to a generally recognized association that regulates appraisers if: The association is not organized for profit and no part of its net earnings benefits any private shareholder or individual, The appraiser does not receive any compensation from the association or any other persons for making the appraisal, and The fee arrangement is not based in whole or in part on the amount of the appraised value that is allowed as a deduction after an Internal Revenue Service examination or otherwise. Information included in qualified appraisal. A qualified appraisal must include the following information: A description of the property in sufficient detail for a person who is not generally familiar with the type of property to determine that the property appraised is the property that was (or will be) contributed, The physical condition of any tangible property, The date (or expected date) of contribution, The terms of any agreement or understanding entered into (or expected to be entered into) by or on behalf of the donor that relates to the use, sale, or other disposition of the donated property, including, for example, the terms of any agreement or understanding that: Temporarily or permanently restricts a donees right to use or dispose of the donated property, Earmarks donated property for a particular use, or Reserves to, or confers upon, anyone (other than a donee organization or an organization participating with a donee organization in cooperative fundraising) any right to the income from the donated property or to the possession of the property, including the right to vote donated securities, to acquire the property by purchase or otherwise, or to designate the person having the income, possession, or right to acquire the property, The name, address, and taxpayer identification number of the qualified appraiser and, if the appraiser is a partner, an employee, or an independent contractor engaged by a person other than the donor, the name, address, and taxpayer identification number of the partnership or the person who employs or engages the appraiser, The qualifications of the qualified appraiser who signs the appraisal, including the appraisers background, experience, education, and any membership in professional appraisal associations, A statement that the appraisal was prepared for income tax purposes, The date (or dates) on which the property was valued, The appraised FMV on the date (or expected date) of contribution, The method of valuation used to determine FMV, such as the income approach, the comparable sales or market data approach, or the replacement cost less depreciation approach, and The specific basis for the valuation, such as any specific comparable sales transaction. Art objects. The following are examples of information that should be included in a description of donated property. These examples are for art objects. A similar detailed breakdown should be given for other property. Appraisals of art objects8212paintings in particular8212should include all of the following. A complete description of the object, indicating the: A history of the item, including proof of authenticity. A professional quality image of the object. The facts on which the appraisal was based, such as: Sales or analyses of similar works by the artist, particularly on or around the valuation date. Quoted prices in dealers catalogs of the artists works or works of other artists of comparable stature. A record of any exhibitions at which the specific art object had been displayed. The economic state of the art market at the time of valuation, particularly with respect to the specific property. The standing of the artist in his profession and in the particular school or time period. Number of qualified appraisals. A separate qualified appraisal is required for each item of property that is not included in a group of similar items of property. You need only one qualified appraisal for a group of similar items of property contributed in the same tax year, but you may get separate appraisals for each item. A qualified appraisal for a group of similar items must provide all of the required information for each item of similar property. The appraiser, however, may provide a group description for selected items the total value of which is not more than 100. Qualified appraiser. A qualified appraiser is an individual who meets all the following requirements. The individual either: Has earned an appraisal designation from a recognized professional appraiser organization for demonstrated competency in valuing the type of property being appraised, or Has met certain minimum education and experience requirements. For real property, the appraiser must be licensed or certified for the type of property being appraised in the state in which the property is located. For property other than real property, the appraiser must have successfully completed college or professional-level coursework relevant to the property being valued, must have at least 2 years of experience in the trade or business of buying, selling, or valuing the type of property being valued, and must fully describe in the appraisal his or her qualifying education and experience. The individual regularly prepares appraisals for which he or she is paid. The individual demonstrates verifiable education and experience in valuing the type of property being appraised. To do this, the appraiser can make a declaration in the appraisal that, because of his or her background, experience, education, and membership in professional associations, he or she is qualified to make appraisals of the type of property being valued. The individual has not been prohibited from practicing before the IRS under section 330(c) of title 31 of the United States Code at any time during the 3-year period ending on the date of the appraisal. The individual is not an excluded individual. In addition, the appraiser must complete Form 8283, Section B, Part III. More than one appraiser may appraise the property, provided that each complies with the requirements, including signing the qualified appraisal and Form 8283, Section B, Part III. Excluded individuals. The following persons cannot be qualified appraisers with respect to particular property. The donor of the property, or the taxpayer who claims the deduction. The donee of the property. A party to the transaction in which the donor acquired the property being appraised, unless the property is donated within 2 months of the date of acquisition and its appraised value is not more than its acquisition price. This applies to the person who sold, exchanged, or gave the property to the donor, or any person who acted as an agent for the transferor or donor in the transaction. Any person employed by any of the above persons. For example, if the donor acquired a painting from an art dealer, neither the dealer nor persons employed by the dealer can be qualified appraisers for that painting. Any person related under section 267(b) of the Internal Revenue Code to any of the above persons or married to a person related under section 267(b) to any of the above persons. An appraiser who appraises regularly for a person in (1), (2), or (3), and who does not perform a majority of his or her appraisals made during his or her tax year for other persons. In addition, a person is not a qualified appraiser for a particular donation if the donor had knowledge of facts that would cause a reasonable person to expect the appraiser to falsely overstate the value of the donated property. For example, if the donor and the appraiser make an agreement concerning the amount at which the property will be valued, and the donor knows that amount is more than the FMV of the property, the appraiser is not a qualified appraiser for the donation. Appraiser penalties. An appraiser who prepares an incorrect appraisal may have to pay a penalty if: The appraiser knows or should have known the appraisal would be used in connection with a return or claim for refund, and The appraisal results in the 20 or 40 penalty for a valuation misstatement described later under Penalty . The penalty imposed on the appraiser is the smaller of: 10 of the underpayment due to the misstatement, or 125 of the gross income received for the appraisal. In addition, any appraiser who falsely or fraudulently overstates the value of property described in a qualified appraisal of a Form 8283 that the appraiser has signed may be subject to a civil penalty for aiding and abetting as understatement of tax liability, and may have his or her appraisal disregarded. Generally, if the claimed deduction for an item of donated property is more than 5,000, you must attach Form 8283 to your tax return and complete Section B. If you do not attach Form 8283 to your return and complete Section B, the deduction will not be allowed unless your failure was due to reasonable cause, and not willful neglect, or was due to a good faith omission. If the IRS requests that you submit the form because you did not attach it to your return, you must comply within 90 days of the request or the deduction will be disallowed. You must attach a separate Form 8283 for each item of contributed property that is not part of a group of similar items. If you contribute similar items of property to the same donee organization, you need attach only one Form 8283 for those items. If you contribute similar items of property to more than one donee organization, you must attach a separate form for each donee. Internal Revenue Service Review of Appraisals In reviewing an income tax return, the Service may accept the claimed value of the donated property, based on information or appraisals sent with the return, or may make its own determination of FMV. In either case, the Service may: Contact the taxpayer to get more information, Refer the valuation problem to a Service appraiser or valuation specialist, Refer the issue to the Commissioners Art Advisory Panel (a group of dealers and museum directors who review and recommend acceptance or adjustment of taxpayers claimed values for major paintings, sculptures, decorative arts, and antiques), or Contract with an independent dealer, scholar, or appraiser to appraise the property when the objects require appraisers of highly specialized experience and knowledge. Responsibility of the Service. The Service is responsible for reviewing appraisals, but it is not responsible for making them. Supporting the FMV listed on your return is your responsibility. The Service does not accept appraisals without question. Nor does the Service recognize any particular appraiser or organization of appraisers. Timing of Service action. The Service generally does not approve valuations or appraisals before the actual filing of the tax return to which the appraisal applies. In addition, the Service generally does not issue advance rulings approving or disapproving such appraisals. Exception. For a request submitted as described earlier under Art valued at 50,000 or more, the Service will issue a Statement of Value that can be relied on by the donor of the item of art. You can get help with unresolved tax issues, order free publications and forms, ask tax questions, and get information from the IRS in several ways. By selecting the method that is best for you, you will have quick and easy access to tax help. Contacting your Taxpayer Advocate. The Taxpayer Advocate Service is an independent organization within the IRS whose employees assist taxpayers who are experiencing economic harm, who are seeking help in resolving tax problems that have not been resolved through normal channels, or who believe that an IRS system or procedure is not working as it should. You can contact the Taxpayer Advocate Service by calling toll-free 1-877-777-4778 or TTYTDD 1-800-829-4059 to see if you are eligible for assistance. You can also call or write to your local taxpayer advocate, whose phone number and address are listed in your local telephone directory and in Publication 1546, The Taxpayer Advocate Service of the IRS - How To Get Help With Unresolved Tax Problems. You can file Form 911, Application for Taxpayer Assistance Order, or ask an IRS employee to complete it on your behalf. For more information, go to irs. govadvocate. Low income tax clinics (LITCs). LITCs are independent organizations that provide low income taxpayers with representation in federal tax controversies with the IRS for free or for a nominal charge. The clinics also provide tax education and outreach for taxpayers with limited English proficiency or who speak English as a second language. Publication 4134, Low Income Taxpayer Clinic List, provides information on clinics in your area. It is available at irs. gov or at your local IRS office. Free tax services. To find out what services are available, get Publication 910, IRS Guide to Free Tax Services. It contains a list of free tax publications and describes other free tax information services, including tax education and assistance programs and a list of TeleTax topics. Internet. You can access the IRS website at irs. gov 24 hours a day, 7 days a week to: E-file your return. Find out about commercial tax preparation and e-file services available free to eligible taxpayers. Check the status of your 2006 refund. Click on Wheres My Refund . Wait at least 6 weeks from the date you filed your return (3 weeks if you filed electronically). Have your 2006 tax return available because you will need to know your social security number, your filing status, and the exact whole dollar amount of your refund. Download forms, instructions, and publications. Order IRS products online. Research your tax questions online. Search publications online by topic or keyword. View Internal Revenue Bulletins (IRBs) published in the last few years. Figure your withholding allowances using our withholding calculator. Sign up to receive local and national tax news by email. Get information on starting and operating a small business. Telefon. Many services are available by phone. Ordering forms, instructions, and publications. Call 1-800-829-3676 to order current-year forms, instructions, and publications, and prior-year forms and instructions. You should receive your order within 10 days. Asking tax questions. Call the IRS with your tax questions at 1-800-829-1040. Solving problems. You can get face-to-face help solving tax problems every business day in IRS Taxpayer Assistance Centers. An employee can explain IRS letters, request adjustments to your account, or help you set up a payment plan. Call your local Taxpayer Assistance Center for an appointment. To find the number, go to irs. govlocalcontacts or look in the phone book under United States Government, Internal Revenue Service . TTYTDD equipment. If you have access to TTYTDD equipment, call 1-800-829-4059 to ask tax questions or to order forms and publications. TeleTax topics. Call 1-800-829-4477 to listen to pre-recorded messages covering various tax topics. Refund information. To check the status of your 2006 refund, call 1-800-829-4477 and press 1 for automated refund information or call 1-800-829-1954. Be sure to wait at least 6 weeks from the date you filed your return (3 weeks if you filed electronically). Have your 2006 tax return available because you will need to know your social security number, your filing status, and the exact whole dollar amount of your refund. Evaluating the quality of our telephone services. To ensure IRS representatives give accurate, courteous, and professional answers, we use several methods to evaluate the quality of our telephone services. One method is for a second IRS representative to listen in on or record random telephone calls. Another is to ask some callers to complete a short survey at the end of the call. Walk-in. Many products and services are available on a walk-in basis. Products. You can walk in to many post offices, libraries, and IRS offices to pick up certain forms, instructions, and publications. Some IRS offices, libraries, grocery stores, copy centers, city and county government offices, credit unions, and office supply stores have a collection of products available to print from a CD or photocopy from reproducible proofs. Also, some IRS offices and libraries have the Internal Revenue Code, regulations, Internal Revenue Bulletins, and Cumulative Bulletins available for research purposes. Dienstleistungen. You can walk in to your local Taxpayer Assistance Center every business day for personal, face-to-face tax help. An employee can explain IRS letters, request adjustments to your tax account, or help you set up a payment plan. If you need to resolve a tax problem, have questions about how the tax law applies to your individual tax return, or youre more comfortable talking with someone in person, visit your local Taxpayer Assistance Center where you can spread out your records and talk with an IRS representative face-to-face. No appointment is necessary, but if you prefer, you can call your local Center and leave a message requesting an appointment to resolve a tax account issue. A representative will call you back within 2 business days to schedule an in-person appointment at your convenience. To find the number, go to irs. govlocalcontacts or look in the phone book under United States Government, Internal Revenue Service . Mail. You can send your order for forms, instructions, and publications to the address below. You should receive a response within 10 business days after your request is received. National Distribution Center P. O. Box 8903 Bloomington, IL 61702-8903 CD for tax products. You can order Publication 1796, IRS Tax Products CD, and obtain: A CD that is released twice so you have the latest products. The first release ships in January and the final release ships in March. Current-year forms, instructions, and publications. Prior-year forms, instructions, and publications. Bonus: Historical Tax Products DVD - Ships with the final release. Tax Map: an electronic research tool and finding aid. Tax law frequently asked questions. Tax Topics from the IRS telephone response system. Fill-in, print, and save features for most tax forms. Internal Revenue Bulletins. Toll-free and email technical support. Buy the CD from National Technical Information Service (NTIS) at irs. govcdorders for 25 (no handling fee) or call 1-877-CDFORMS (1-877-233-6767) toll free to buy the CD for 25 (plus a 5 handling fee). Price is subject to change. CD for small businesses. Publication 3207, The Small Business Resource Guide CD for 2006, is a must for every small business owner or any taxpayer about to start a business. This years CD includes: Helpful information, such as how to prepare a business plan, find financing for your business, and much more. All the business tax forms, instructions, and publications needed to successfully manage a business. Tax law changes for 2006. Tax Map: an electronic research tool and finding aid. Web links to various government agencies, business associations, and IRS organizations. 8220 Rate the Product 8221 survey8212your opportunity to suggest changes for future editions. A site map of the CD to help you navigate the pages of the CD with ease. An interactive 8220 Teens in Biz 8221 module that gives practical tips for teens about starting their own business, creating a business plan, and filing taxes. An updated version of this CD is available each year in early April. You can get a free copy by calling 1-800-829-3676 or by visiting irs. govsmallbiz. Charitable Donations: The Basics of Giving Key Points Charitable giving is a great way to support the causes you care about, as well as help reduce your tax burden. Ways to give back include in-kind donations, monetary gifts and volunteering. While it may be better to give than to receive, with proper planning its possible to do both at the same time. Consider the strategies below to help you make the greatest impact with your charitable donations while receiving some tax savings for yourself, too. Ground rules for giving The tax aspects of charitable giving can be complex, so its a good idea to consult a tax professional about your personal giving strategy. That said, here are a few ground rules: Itemize deductions on your tax return if you plan to deduct charitable donations. Request a receipt if you make a donation of 250 or more to a single charity. But if the donation is in cash, youll need a receipt or a corroborating bank record, regardless of amount. Get an independent appraisal for gifts of property in excess of 5,000 (10,000 for closely held stock). You wont need an appraisal for exchange-traded stocks, bonds or mutual funds. Subtract the value of any benefits you received for your charitable contribution (for example books, tapes, meals, entertainment and so on) before you deduct it. Tax treatments by type of gift Generally speaking, the tax advantages of a charitable contribution depend on three factors: the recipient (only donations to qualified charities are deductible), how you structure the gift and its form. Different types of charitable donationscash, stock or personal propertyoffer different tax advantages and drawbacks. Cash donations are simple and usually fully deductible. As previously mentioned, you will need a receipt from the charity or a bank record (such as a canceled check or statement) to substantiate your cash gift, no matter how small. Tangible personal property You can donate almost any item, including old clothing, household goods, or vehicles. Keep in mind that gifts of used clothing and household items must be in good used condition or better. If the property doesnt relate to the charitys mission . you may deduct the amount you paid for it or the propertys current reasonable value, whichever is less. If property is related to the charitys mission old clothes donated to the Salvation Army, for exampleits usually fully deductible based on its current reasonable value. Many charities will provide some guidance on thrift value, but its ultimately up to you to determine the value of your donation for tax purposes. Ordinary income property You can donate property created by or used in a trade or business. This includes inventory held for saleor, if youre an artist or craftsperson, items you created for sale. This category also covers property that, if sold, would generate ordinary income instead of long-term capital gains, such as investments held for one year or less. Long-term capital gain property You can usually deduct the full fair market value of appreciated long-term assets youve held for more than one year, such as stocks, bonds or mutual funds. For example, the full fair market value of publicly traded securities is the average of the high-low price on the date of transfer. Whats more, theres no capital gains tax. A wrinkle here is that the deduction is limited to 30 of your adjusted gross income (AGI) instead of the usual 50 limit for donations of cash and short-term property made to public charitiesthough you can still carry forward unused deductions for five years. If you choose to deduct your cost basis only, you can raise the limit to 50 of your AGI. But if youre holding securities with a loss, its better to sell first, take the capital loss for tax purposes, and then donate the cash. Keep in mind, in most cases, donating appreciated securities can be a cost-effective way to benefit the charities of your choice. Should you donate cash or stock to charity You can sell your stock and then donate whats left over after you pay capital gains tax, or you can donate securities directly. But with the second option, you get a bigger deduction and the charity gets a bigger donation. Heres an example of what the numbers might look like if youre in the 28 tax bracket and you want to donate 100,000 worth of stock. Option 1: Sell stock and donate net proceeds Option 2: Donate stock to a charity directly 1 Assumes cost basis of 5,000, that the investment has been held for more than a year, and that all realized gains are subject to a 15 long-term capital gains tax rate. Does not take into account any state or local taxes. 2 Assumes donor is in the 28 federal income tax bracket, and does not take into account any state or local taxes. Certain federal income tax deductions, including the charitable contribution, are available only to taxpayers who itemize deductions, and may be subject to reduction for taxpayers with AGI above certain levels. In addition, deductions for charitable contributions may be limited based on the type of property donated, the type of charity, and the donors AGI. For example, deductions for contributions of appreciated property to public charities generally are limited to 30 of the donors AGI. Excess contributions may be carried forward for up to five years. Volunteering You can deduct transportation costs and other expenses related to volunteering. However, keep in mind, the value of volunteer time isnt deductible. Limitation on itemized deductions Starting with the 2013 tax year and beyond, the so-called Pease limitation on itemized deductions (named for the Congressman who first introduced it) is back in effect. Most itemized deductions, including charitable deductions, are reduced by 3 of AGI over 250,000 for single filers and 300,000 for married couples filing jointly (up to a maximum total of 80 of itemized deductions). Its important to keep in mind that the Pease limitation is driven by your income, not the amount of your itemized deductions. Therefore, it should not be a disincentive for increased charitable giving. More sophisticated giving options If you want to make a longer-term commitment to giving, charitable remainder trusts (CRTs), pooled income funds, private foundations, and donor-advised funds all offer different benefits in terms of flexibility, taxes, administrative costs, and account minimums. I hope this enhanced your understanding of the tax benefits of charitable donations. I welcome your feedbackclicking on the thumbs up or thumbs down icons at the bottom of the page will allow you to contribute your thoughts. (If you are logged into Schwab, you can include comments in the Editors Feedback box.) Next Steps Talk to Us To discuss how this article might affect your investment decisions: - Call Schwab anytime at 877-338-0192. - Talk to a Schwab Financial Consultant at your local branch .

Comments